Zioła na sen. Które warto stosować na bezsenność?

zioła na sen

Zioła na sen to tradycyjny sposób radzenia sobie z bezsennością. Są naturalną pomocą dla wszystkich osób, które nie chcą lub nie mogą korzystać z silnie działających środków nasennych. Ich działanie jest łagodne, ale przy tym skuteczne – świetnie wyciszają i uspokajają organizm, pomagając zasnąć i zwiększając jakość wypoczynku.

Problemy ze snem dotykają wielu osób. Stres, niezdrowy tryb życia czy praca zmianowa to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn kłopotów z zasypianiem. Osoby cierpiące na bezsenność często leżą w łóżku godzinami, zanim uda im się zapaść w sen – lub budzą się po ledwie kilku godzinach wypoczynku i nie mogą ponownie zasnąć. W efekcie są przemęczone i rozdrażnione, a ich jakość życia jest o wiele niższa, niż u osób wysypiających się. Co gorsza, bezsenność jest też źródłem wielu problemów zdrowotnych, w tym chorób układu krążenia, wrzodów żołądka, migren i depresji. Warto z nią walczyć – najlepiej z pomocą bezpiecznych, naturalnych sposobów, takich jak zioła na sen.

Zioła na sen – czy to dobry sposób na problemy ze snem?

Zioła na sen są popularnym sposobem na szybsze i łatwiejsze zasypianie. Stosowano je od wieków – jak to bywa w ziołolecznictwie, ich właściwości były znane w najstarszej medycynie ludowej, a wiedzę o nich przekazywano z pokolenia na pokolenie. Obecnie również są zalecaną pomocą przy kłopotach ze snem, działają bowiem łagodnie i są bezpieczne, a przy tym mogą znacznie ułatwić zasypianie dorosłym i dzieciom.

Zioła są świetną alternatywą dla środków nasennych, których nie mogą stosować np. dzieci i kobiety w ciąży. Można pić herbatki z ziół na sen lub przyjmować je w formie naturalnych suplementów diety – w obu przypadkach są bezpieczne i zapewniają podobne działanie.

Masz problemy ze snem? Sprawdź ranking najlepszych tabletek nasennych dostępnych bez recepty:

Melisa lekarska

melisa na sen

Melisa lekarska to jedno z najbardziej znanych ziół o właściwościach nasennych. Jest ceniona za jej działanie uspokajające – skutecznie koi nerwy i łagodzi stres, a także zwalcza związane z nim objawy, takie jak dolegliwości żołądkowe czy nierówna praca serca. Ułatwia wyciszenie się i pomaga w zasypianiu. Poprawia także jakość snu, zapewniając lepszą regenerację podczas wypoczynku.

Melisę można bezpiecznie stosować codziennie – ma pozytywny wpływ na cały organizm. Często jest zażywana w formie herbatki, jednak można znaleźć ją także w składach naturalnych suplementów diety.

Szyszki chmielu

szyszki chmielu na bezsenność

Szyszki chmielu również są znane ze swoich właściwości uspokajających i ułatwiających zasypianie. Chmiel zwyczajny zwalcza stres, rozdrażnienie i nerwowość, przynosząc ukojenie w wymagających sytuacjach – a także pomagając zapaść w sen. On również poprawia jakość snu, dzięki czemu zapewnia więcej energii na następny dzień. Na bazie szyszek chmielu można wykonać ziołową herbatkę, często są one także składnikiem preparatów uspokajających i nasennych.

Choć mają pozytywny wpływ na zdrowie, nie powinny stosować ich dzieci.

Rumianek pospolity

rumianek na zasypianie

Jednym z łagodniejszych, ale wciąż skutecznych ziół nasennych jest dobrze wszystkim znany rumianek. Działa on uspokajająco, pomagając zwalczyć zdenerwowanie i ułatwiając zasypianie. Poleca się go osobom nerwowym lub znajdującym się w stresującym okresie życia, a także walczącym z bezsennością. Rumianek pomaga również na dolegliwości żołądkowe i ma pozytywny wpływ na organizm.

Zazwyczaj pije się go w postaci ziołowej herbatki, jednak może być też wartościowym składnikiem suplementów diety. Ponieważ jego działanie jest bardzo łagodne, mogą przyjmować go wszystkie osoby mające problem z zasypianiem.

Szafran

szafran na problemy z bezsennością

Choć uspokajające właściwości szafranu były znane już w starożytności, jest on stosunkowo nowym składnikiem o działaniu nasennym wśród stosowanych obecnie ziół. Jego przyjmowanie pozwala się wyciszyć i ułatwia zasypianie, przyczynia się on też do poprawy jakości snu. Szafran zwiększa produkcję serotoniny, która reguluje sen i pozytywnie wpływa na samopoczucie.

Kozłek lekarski

kozłek lekarski na problemy ze snem

Kozłek lekarski, znany też pod nazwą waleriana, to jedno ze skuteczniejszych ziół na sen. Świetnie niweluje główne przyczyny bezsenności, pozytywnie wpływając na działanie układu nerwowego człowieka. Działa uspokajająco i pomaga walczyć z objawami stresu. Kozłek zmniejsza też ilość przebudzeń w ciągu nocy, zapewniając mocniejszy i lepszy jakościowo sen.

Ze względu na silne właściwości odprężające, jest polecany osobom cierpiącym na bezsenność oraz zmagającym się z dużym stresem.

Lawenda

lawenda na sen

Zapach lawendy działa odprężająco i uspokajająco – jest to znany fakt, a lawendowe olejki są bardzo często wykorzystywane w domach lub dodawane do relaksujących kąpieli. Susz lawendy może być jednak również spożywany – posiada właściwości uspokajające i ułatwiające zasypianie. Można samodzielnie wykonać z niego herbatkę lub znaleźć go w naturalnych suplementach na sen.

Wygodna alternatywa – naturalne, wieloskładnikowe suplementy diety na sen

Choć zioła na sen są skutecznym i bezpiecznym sposobem radzenia sobie z problemami z zasypianiem, nie zawsze ich stosowanie jest wygodne. Samodzielne parzenie naparów z ziół może być czasochłonne, wymaga też własnoręcznego zebrania i zasuszenia roślin lub kupienia w sklepie zielarskim odpowiednio przygotowanego suszu.

Łatwiejszą alternatywą są suplementy diety na sen, które wykorzystują zioła o najlepszych właściwościach nasennych. Jest to zalecane rozwiązanie, można bowiem dzięki niemu skorzystać z naturalnej mocy ziół na bezsenność w najwygodniejszej formie. Co więcej, w suplementach zazwyczaj można znaleźć więcej, niż jeden składnik ułatwiający i przyspieszający zapadnięcie w sen, dlatego są one bardzo skuteczną bronią z bezsennością.

Warto wybierać w pełni naturalne suplementy diety, wykorzystujące wyłącznie składniki pochodzenia roślinnego. Świetnym przykładem jest Melatolin Plus, w którym znajdziemy najbardziej wartościowe zioła na sen.

Melatolin Plus

W jego składzie wykorzystany został ekstrakt z liści melisy lekarskiej, ekstrakt z rumianku czy ekstrakt z szyszek chmielu. Nasenne działanie tych roślin wzmacnia dodatek melatoniny, czyli najważniejszego związku chemicznego, odpowiadającego za rytm snu. W składzie można znaleźć także naturalne dodatki wspierające prawidłowe działanie układu nerwowego, takie jak L-teanina, L-tryptofan czy witamina B6.

Melatolin Plus to duża pomoc dla osób walczących z problemami ze snem. Reguluje pracę układu nerwowego i działa uspokajająco, wspierając walkę ze stresem i jego objawami. W efekcie znacznie ułatwia zaśnięcie i zapewnia mocniejszy, stabilniejszy sen, zmniejszając ryzyko przebudzeń w ciągu nocy. Ponieważ jego głównymi składnikami są zioła, jest bezpieczny w stosowaniu i można często go zażywać. Jest dostępny bez recepty, dlatego nie trzeba odwiedzać lekarza, żeby móc sięgnąć po pomoc w jego postaci.

Jeśli jednak zażywa się inne środki uspokajające, szczególnie o silniejszym działaniu, warto zasięgnąć porady specjalisty, który oceni, czy dane preparaty można łączyć z dodatkowym wsparciem nasennym.
W większości przypadków nie ma przeciwwskazań do zażywania naturalnych suplementów diety na sen.

About Gosia Tomczyk

Zdrowy styl życia to mój konik. Pasja rozpoczęła się jeszcze na studiach, a teraz już jako „Pani Magister”, doradzam innym, jak rozważnie wybierać narzędzia do walki o zdrowy i piękny organizm. Hobbystycznie działam jako „trener personalny” dla swoich znajomych i doradzam przy układaniu diet. Interesuję się również sprawnością seksualną, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Sprawdzam, testuję, analizuję i bezustannie się uczę! Swoją wiedzą dzielę się m.in. na biocity.pl!

One thought on “Zioła na sen. Które warto stosować na bezsenność?

  1. Zioła sa dobre i skuteczne na bezsennosc ale proponuje też dobrze wywietrzyc sypialnie lub pomieszczenie w którym śpimy , nie jeść obfitych posiłków przed snem oraz zadbać o dobrej jakości wygodny materac piankowy by odciążyc nasz kregosłup.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *