Warzywa i owoce na poprawę potencji: TOP 10 propozycji

warzywa i owoce na potencje

Warzywa i owoce na potencję to naturalny i prosty sposób na poprawę sprawności seksualnej. Jakie produkty warto włączyć do swojej diety, by cieszyć się bardziej satysfakcjonującym współżyciem?

Zaburzenia erekcji i niskie libido stanowią główne przyczyny problemów z intymnością w związku. Choć mogą być wywołane przez choroby, często wynikają z prostszego powodu – niezdrowego trybu życia i ubogiej diety. To, co jemy ma spory wpływ na naszą sprawność, także w łóżku. Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób odpowiednio skomponowane posiłki mogą poprawić życie seksualne.

Dieta i jej wpływ na sprawność seksualną

Zacznijmy od tego, jaki wpływ ma dieta na sprawność seksualną. To z pożywieniem dostarczamy sobie potrzebnych makro- i mikroskładników, dzięki którym ciało może prawidłowo funkcjonować. Niedobory pokarmowe bardzo niekorzystnie wpływają na organizm, powodując jego osłabienie, choroby i różnego typu zaburzenia.

Niezdrowa dieta, w której króluje nadmiar cukru, soli, niezdrowych tłuszczów i produktów o wysokim stopniu przetworzenia również odbija się na zdrowiu i ogólnej kondycji organizmu. Jednym z jej efektów są właśnie problemy z erekcją, które mogą całkowicie uniemożliwić zbliżenia z partnerką.

Zmieniając nawyki żywieniowe można znacząco wpłynąć na swoje życie seksualne. Należy zadbać o odpowiednio skomponowane posiłki zawierające dużo białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Najlepiej, jeśli dieta będzie opierać się na chudym mięsie, rybach, nabiale, kaszach, brązowym ryżu, pełnoziarnistym pieczywie, oliwie z oliwek oraz orzechach i nasionach. Na talerzu powinny też często gościć warzywa i owoce będące źródłem ważnych witamin oraz składników mineralnych.

Warto znacznie ograniczyć takie produkty, jak czerwone mięso, słodycze, słodzone napoje, fast foody i alkohol. Negatywnie wpływają na zdrowie serca i układu krążenia, które są kluczowe dla ogólnej kondycji organizmu, przez co mają wpływ także na potencję. Poza tym nadmiar takich artykułów sprzyja rozwojowi zaburzeń związanych z erekcją i libido.

Warzywa na potencję: TOP 5

warzywa na potencję

Niektóre warzywa stanowią szczególnie wartościowy dodatek do diety na potencję – są bogate w ważne dla zdrowia seksualnego substancje, wspierają sprawność seksualną, a przy tym działają też jak naturalne afrodyzjaki. Po które z nich warto regularnie sięgać?

Pomidory

Pomidory zawierają dużą ilość witaminy C i likopenu – cennych antyoksydantów, które chronią organizm przed przedwczesnym starzeniem się i zwalczają wolne rodniki będące przyczyną wielu zaburzeń i chorób. Ważnym składnikiem jest także selen odpowiadający za wzmocnienie wzwodu, lepszą pracę układu krwionośnego mającego kluczowe znaczenie dla siły erekcji, zdrowie prostaty i popęd seksualny. Podobnym działaniem charakteryzuje się obecny w pomidorach w dużej ilości potas oraz witamina E.[1]

Szparagi

Szparagi posiadają szereg ważnych witamin i minerałów – witaminę A, C, E i te z grupy B oraz selen, miedź, żelazo, potas, magnez i wapń. Znajdują się w nich też fitoestrogeny odpowiadające m.in. za zwiększenie libido. Wysoka zawartość kwasu foliowego korzystnie wpływa na układ krwionośny, dzięki czemu pomaga we wzmocnieniu i wydłużeniu erekcji.[2]

Seler

Seler korzeniowy sprawdza się doskonale jako afrodyzjak – dołączenie go do diety powoduje wzrost androsteronu, który wpływa na popęd seksualny. Ponadto spożywanie warzywa zwiększa produkcję tlenku azotu w organizmie – związek ten oddziałuje na rozszerzanie się naczyń krwionośnych, a więc można powiedzieć, że seler wpływa na erekcję.  W selerze znajdują się też antyoksydanty, witamina C, E i witaminy z grupy B oraz potas, cynk, żelazo i magnez.

Pietruszka

Korzeń pietruszki zawiera wiele ważnych dla zdrowia mężczyzn minerałów, w tym selen, potas, magnez i cynk. Ponadto działa pobudzająco i zwiększa libido, dzięki czemu pozwala na częstsze i dłuższe zbliżenia. Stanowi też bogactwo wielu witamin – A, B, C, E oraz K.

Czosnek

Czosnek posiada mnóstwo zalet – jest naturalnym antybiotykiem, wzmacnia odporność i poprawia ogólną kondycję organizmu. Wpływa też na potencję dzięki zawartości selenu – wspiera pracę układu krwionośnego, dzięki czemu wywołuje silniejsze i dłuższe erekcje. Zawiera silne antyoksydanty, dlatego pomaga utrzymać zdrowie i sprawność.[3]

Owoce na potencję: TOP 5

owoce na potencję

Owoce również mają spore znaczenie w męskiej diecie. Dostarczają wielu witamin, są świetnym źródłem antyoksydantów, a do tego często działają jako silne afrodyzjaki. Które z nich warto jeść na potencję?

Borówki

Borówki zawierają ogromną ilość antyoksydantów, dzięki czemu wzmacniają organizm i zapobiegają wielu zaburzeniom – również tym związanym z życiem seksualnym. Znajdują się w nich także antocyjany, które bardzo skutecznie zwalczają problemy z potencją.[4]

Awokado

Awokado należy do najbardziej wartościowych owoców, ponieważ poza witaminami zawiera też cenne kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które mają ogromne znaczenie przy walce z zaburzeniami erekcji. Spożywanie awokado stymuluje też produkcję testosteronu i intensyfikuje doznania podczas zbliżeń.

Winogrona

Winogrona są źródłem flawonoidów – substancji, które mają pozytywny wpływ na układ krążenia, dzięki czemu zapewniają mocniejsze i dłuższe erekcje. Mogą też zwiększać ochotę na seks oraz poprawiać doznania w trakcie stosunku.

Granat

Granat zawiera spore ilości fitoestrogenów – naturalnych związków działających podobnie do estrogenów, czyli hormonów płciowych. Wpływają m.in. na libido i sprawność seksualną, dzięki czemu pozwalają utrzymać wysoką satysfakcję w życiu intymnym. Ze względu na obecność antyoksydantów granat pomaga też w utrzymaniu zdrowia i młodego wyglądu.

Banan

Banany to cenne wsparcie dla każdego mężczyzny – znajduje się w nich fenyloetyloamina wpływająca na popęd seksualny i samopoczucie. Zawierają także potas kluczowy dla zdrowia układu krwionośnego i regulacji ciśnienia tętniczego krwi. Ich regularne spożywanie poprawia erekcję i zwiększa płodność.

Gotowe, naturalne rozwiązania wspomagające sprawność seksualną

Choć dieta ma spory wpływ na potencję, zmiana nawyków żywieniowych może być nie lada wyzwaniem. Poza przyzwyczajeniami do konkretnych potraw możemy mieć też problem z planowaniem posiłków ze względu na brak czasu na zakupy i gotowanie – w takim przypadku jadłospis wspomogą gotowe, naturalne rozwiązania, które zwiększają sprawność seksualną. Należą do nich suplementy diety na potencję, dzięki którym można łatwo, wygodnie i bardzo skutecznie poprawić swoje wyniki w łóżku.

Poniżej znajduje się zestawienie najlepszych z dostępnych obecnie na rynku preparatów. Łączy je naturalny skład, kompleksowe działanie, pozytywnie opinie klientów oraz bezpieczeństwo stosowania.

Nazwa produktuDziałanieRecenzjaKup teraz
Expansil
  • wzmacnia i wydłuża erekcję
  • zwiększa libido
  • powiększa rozmiar penisa
Recenzja ExpansilKUP TERAZ!
GigantX
  • zapewnia silny wzwód
  • podnosi poziom testosteronu
  • wydłuża penisa
Recenzja Gigant XKUP TERAZ!
NuviaLab Vitality
  • podnosi energię i witalność
  • wzmacnia erekcję
  • poprawia płodność
Recenzja NuviaLab VitalityKUP TERAZ!
Eron Plus
  • korzystnie wpływa na potencję
  • wydłuża seks
  • zwiększa popęd
Recenzja Eron PlusKUP TERAZ!
Semaxin
  • poprawia ilość i jakość nasienia
  • wzmacnia wzwód
  • podnosi libido
Recenzja SemaxinKUP TERAZ!

Podsumowanie

Dieta stanowi ważny czynnik wpływający na potencję. Aby w pełni wspierała zdrowie seksualne panów, powinna zawierać dużo warzyw i owoców o właściwościach wspomagających erekcję i libido. Poza zmianą jadłospisu można sięgnąć też po gotowe, naturalne rozwiązania w postaci suplementów diety. Są bardzo skuteczne, a przy tym wygodne i łatwe w stosowaniu, dzięki czemu sprawdzą się u każdego mężczyzny.


Źródła:

  1. Jinyao Chen, Yang Song, Lishi Zhang (2013) Lycopene/tomato consumption and the risk of prostate cancer: a systematic review and meta-analysis of prospective studies
  2. Yuyang Zhang, Wei Zhang, Yutian Dai, Hui Jiang, Xiansheng Zhang (2021) Serum Folic Acid and Erectile Dysfunction: A Systematic Review and Meta-Analysis
  3. M P Rayman (2000) The importance of selenium to human health
  4. Wilhelmina Kalt, Aedin Cassidy, Luke R Howard, Robert Krikorian, April J Stull, Francois Tremblay, Raul Zamora-Ros (2020) Recent Research on the Health Benefits of Blueberries and Their Anthocyanins

About Redakcja BioCity.pl

Jako autorzy publikacji, staramy się zawsze serwować treści najwyżej jakości, które będą nie tylko przystępne (napisane prostym, zrozumiałym językiem), jak i merytoryczne. Artykuły poradnikowe tworzymy w oparciu o naszą najlepszą wiedzę i badania naukowe, które z łatwością każdy może zweryfikować w bazie PubMed.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.