Synefryna (ekstrakt z gorzkiej pomarańczy) na odchudzanie. Jak stosować i czy warto?

synefryna - ekstrakt z gorzkiej pomarańczy

Synefryna jest termogenikiem, czyli związkiem chemicznym, który przyspiesza metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Stanowi częsty składnik suplementów diety na odchudzanie, ponieważ wzmacnia efekty treningów i wspomaga utratę wagi. Jak powinno się ją stosować, aby była skuteczna, a przy tym bezpieczna dla organizmu?

Utrata wagi to dla wielu osób bardzo ważna kwestia, niestety kosztująca sporo czasu, wysiłku i wyrzeczeń. Wymarzona sylwetka najczęściej wymaga zdrowej diety i wysiłku fizycznego, których efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach ciężkiej pracy. Z tego względu wielu osobom nie wystarcza motywacji, by wytrwać w swoim postanowieniu i kontynuować odchudzanie.

Z pomocą przychodzą termogeniki, czyli związki zwiększające termogenezę – naturalny proces zachodzący w organizmie, odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniej ciepłoty ciała. Przy jego wzmocnieniu możemy liczyć na pożądane skutki uboczne w formie przyspieszonego metabolizmu i spalania tłuszczu. Efektem jest utrata wagi i wysmuklenie sylwetki w krótszym czasie.

Co to jest synefryna?

 Synefryna jest naturalnym termogenikiem , który w niewielkiej ilości jest obecny w diecie każdego człowieka, ze względu na występowanie w cytrusach. Przyjmuje się ją za bezpieczniejszego dla organizmu następcę efedryny, która również była stosowana w środkach odchudzających.

Synefrynę wykorzystuje się w suplementach diety wspomagających utratę wagi oraz w środkach dla sportowców, ponieważ poza przyspieszeniem termogenezy zwiększa również wydolność organizmu. Ze względu na silne działanie, powinna być stosowana zgodnie z zaleceniami w odpowiednio niskiej dawce.

Synefryna występuje w pomarańczy gorzkiej, czyli citrus aurantium. Choć owoc ten w zwykłej postaci jest zbyt gorzki do normalnego spożycia, wykonuje się z niego wiele przetworów – można znaleźć go w sokach pomarańczowych czy dżemach cytrusowych. Osoby spożywające duże ilości tego typu produktów przyjmują więc więcej synefryny, niż przeciętny człowiek (co oczywiście nie znaczy, że dzięki temu szybciej chudną, ale należny o tym pamiętać podczas suplementacji).

Synefryna (ekstrakt z gorzkiej pomarańczy) na odchudzanie

ekstrakt z gorzkiej pomarańczy na odchudzanie

Synefrynę wykorzystuje się głównie w środkach na odchudzanie, ponieważ jej podstawowym działaniem jest przyspieszone spalanie tkanki tłuszczowej. Podobnie jak adrenalina, pobudza ona układ nerwowy oraz powoduje wzrost ciśnienia krwi – w efekcie organizm jest bardziej wydajny, co wykorzystuje się często na treningach. Najważniejszym z punktu widzenia redukcji efektem jest jednak zwiększenie termogenezy oraz lipolizy, czyli procesu rozkładu tłuszczów.

Wspomagając się suplementami diety zawierającymi synefrynę, możemy więc liczyć na przyspieszony metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Sprawia to, że podczas treningów spalamy więcej kalorii, a więc łatwiej nam osiągnąć deficyt energetyczny. To z kolei znacznie podkręca efekty odchudzania i przyczynia się do szybszej utraty wagi, i to w zdrowy sposób, bez efektu jojo.

Sprawdź także ranking najlepszych suplementów na odchudzanie:

Jakie efekty zapewni nam przyjmowanie synefryny?

Suplementowanie synefryny zapewnia szereg efektów, wspomagających odchudzanie. Możemy liczyć przede wszystkim na:

  • podkręcenie termogenezy, co zwiększa wytwarzanie ciepła przez organizm – w efekcie zużywa on większą ilość energii i szybciej sięga po jej zapasy skumulowane w tkance tłuszczowej,
  • zwiększenie metabolizmu, dzięki czemu organizm szybciej spala kalorie,
  • przyspieszenie lipolizy, w efekcie czego tkanka tłuszczowa jest szybciej rozkładana,
  • łagodne pobudzenie wspierające trening i zapewniające większą motywację do ćwiczeń,
  • zwiększenie wydolności organizmu,
  • zmniejszenie apetytu, ułatwiające osiągnięcie deficytu kalorycznego w diecie.

Kiedy warto stosować synefrynę?

Środki zawierające synefrynę mogą być dużym wsparciem przy redukcji. Warto jednak pamiętać, że stosowanie samych specyfików odchudzających nie da nam spodziewanych efektów – pomagają one w zrzuceniu zbędnych kilogramów, jeśli dołożymy do tego  zdrową dietę i regularną aktywność fizyczną. 

Synefryna jest wskazana dla osób, które mimo ćwiczeń i diety niskokalorycznej mają duży problem ze spalaniem tkanki tłuszczowej lub które chcą zobaczyć efekty szybciej. Stosowanie synefryny pozwala bowiem znacznie podkręcić odchudzanie i w krótszym czasie zobaczyć różnicę na wadze i w sylwetce.

Wspomaganie się synefryną dodaje motywacji ze względu na szybsze efekty, dlatego jest to rozwiązanie dla osób, które wielokrotnie podchodziły do odchudzania, ale nie mogły wytrwać w swoim postanowieniu ze względu na brak motywacji wynikający z powolnych zmian w sylwetce.

Ponieważ substancja ta działa również pobudzająco i zwiększa wydolność, ułatwi pierwsze treningi i późniejszy progres podczas ćwiczeń. W efekcie łatwiej będzie nam zacząć odchudzanie i wytrwać w dalszych krokach, prowadzących do wymarzonej sylwetki.

Suplementy diety z synefryną

suplementy diety z synefryną

Suplement diety z ekstraktem z gorzkiej pomarańczy, zawierający synefrynę, to opcja dla osób pragnących przyspieszyć utratę zbędnych kilogramów. Synefryna jest dość szeroko wykorzystywana w środkach tego typu – można znaleźć je zarówno w aptekach, jak i sklepach internetowych oraz sklepach dla sportowców i kulturystów.

Przyjmowanie synefryny tą drogą to dobry sposób na jej suplementację, ponieważ mamy w ten sposób kontrolę nad spożywaną dawką. Jest to szczególnie ważne w przypadku tego składnika ze względu na zdrowie – dawka powinna mieścić się w zalecanej normie, aby działała skutecznie, a przy tym nie powodowała niepożądanych skutków ubocznych.

Suplementy diety z dodatkiem synefryny to dobry sposób na wsparcie zdrowej diety i regularnych treningów, można bowiem dzięki niej zauważyć efekty znacznie szybciej. Nie tylko skraca to czas dzielący nas od wymarzonej sylwetki, ale również zwiększa codzienną motywację do odchudzania, ułatwiając wytrwanie w swoich postanowieniach.

Szukając odpowiednich dla siebie suplementów diety z synefryną, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na skład specyfiku. Powinien być on naturalny, zawierający przebadane składniki, najlepiej w większości pochodzenia roślinnego. Synefryna będzie kryła się w składach zawierających citrus aurantium extract, czyli ekstrakt z gorzkiej pomarańczy. Najlepsze propozycje naszym zdaniem to:

Jak stosować ekstrakt z gorzkiej pomarańczy?

jak stosować synefrynę

Synefryna powinna być stosowana przy dość ścisłym kontrolowaniu jej dawki. Warto pamiętać, że ze względu na jej naturalne występowanie, możemy przyjmować niewielkie jej ilości w swojej codziennej diecie. Osoby szczególnie lubujące się w dżemach cytrusowych i sokach pomarańczowych przyjmują jej więcej, dlatego przed zdecydowaniem się na suplementację tej substancji powinny ograniczyć przyjmowanie produktów na bazie gorzkiej pomarańczy lub skonsultować się z lekarzem.

Przyjmuje się, że bezpieczna dzienna dawka synefryny nie powinna przekraczać 27 mg. Przeciętny człowiek spożywa na co dzień około 7 mg tej substancji, natomiast przy diecie bogatej w produkty cytrusowe wartość ta może wzrosnąć nawet do 25 mg. Jeśli zdecydujemy się na suplement diety z dodatkiem synefryny, powinniśmy sprawdzić dzienną dawkę tego składnika w zalecanej przez producenta porcji.

Ponieważ synefryna przyspiesza metabolizm, spalanie tłuszczu oraz wydolność organizmu, najczęściej zaleca się jej przyjmowanie przed treningami lub przed posiłkami.

Czy stosowanie synefryny jest bezpieczne?

Synefryna jest substancją bardzo skuteczną – szybko zwiększa termogenezę, lipolizę i ciśnienie krwi. Choć może znacząco pomóc przy treningu i przyczynić się do o wiele lepszych efektów odchudzania, przyjmowanie jej w zbyt dużych ilościach nie jest zdrowe. Z tego względu tak ważne jest stosowanie odpowiedniej, bezpiecznej dawki.

Jak w przypadku każdej substancji, przedawkowanie synefryny może być groźne dla organizmu. Do niepożądanych skutków ubocznych należą problemy z układem krwionośnym, w tym bezpośrednio z sercem, wynikające ze wzrostu ciśnienia krwi i częstości akcji serca. Mogą przydarzyć się też bóle głowy i wahania nastroju.

Spożycie synefryny powinno być kontrolowane – należy pilnować bezpiecznej dawki do 27 mg substancji dziennie, uwzględniając również jej przyjmowanie w zwykłych posiłkach. Jeśli nie ma się pewności co do ilości synefryny w swojej diecie, najlepiej w pierwszej kolejności skonsultować się z lekarzem.

Przeciwwskazania do stosowania synefryny

Jak każda substancja, synefryna ma pewne ograniczenia dotyczące jej stosowania.  Przede wszystkim nie powinno się łączyć jej z kofeiną , która również silnie oddziałuje na ciśnienie krwi i wydolność organizmu – przy suplementacji synefryną należy więc zrezygnować z picia kawy i herbaty oraz napojów energetycznych.

Preparatów z tym składnikiem należy unikać, jeśli przyjmujemy niektóre leki. Nie powinno się ich łączyć z tyroksyną stosowaną na choroby tarczycy oraz lekami na choroby układu krążenia i choroby serca, a także antydepresantami i lekami uspokajającymi.

Przeciwwskazaniem do przyjmowania preparatów z synefryną jest starszy wiek oraz zwiększone ryzyko wystąpienia zawału serca lub udaru mózgu.

About Gosia Tomczyk

Zdrowy styl życia to mój konik. Pasja rozpoczęła się jeszcze na studiach, a teraz już jako „Pani Magister”, doradzam innym, jak rozważnie wybierać narzędzia do walki o zdrowy i piękny organizm. Hobbystycznie działam jako „trener personalny” dla swoich znajomych i doradzam przy układaniu diet. Interesuję się również sprawnością seksualną, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Sprawdzam, testuję, analizuję i bezustannie się uczę! Swoją wiedzą dzielę się m.in. na biocity.pl!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *